Klachten
Ondanks dat Winkelstraat.nl alleen een bemiddelingsdienst levert, en niet verantwoordelijk is voor de uitvoering van de koopovereenkomst die je met een Partner sluit, is Winkelstraat.nl wel geïnteresseerd om van je te vernemen. Winkelstraat.nl streeft immers naar kwaliteit. Mocht je klachten hebben over de bemiddeling of over Partners, dan kan je bij ons terecht en zullen wij je verder helpen.
Klacht aanmelden
Als je een klacht hebt kan je direct contact met ons opnemen via chat. Je kan je klacht ook per e-mail sturen naar service@winkelstraat.nl. Stuur, indien mogelijk, een foto mee van de klacht. Wij zullen zo snel mogelijk reageren op je klacht en binnen één werkdag contact met je opnemen. We zullen altijd binnen maximaal 14 dagen inhoudelijk reageren. Beloofd.
Elke klacht wordt door ons behandeld. Je kunt uiteraard ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (via www.sgc.nl) in het geval de ingediende klacht niet door ons kan worden opgelost. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Garantie
Op alle bestelde producten zit een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Heb je een gebrek ontdekt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij nemen voor jou contact op met onze partner waar jij het item hebt besteld om ervoor te zorgen dat zij de klacht kunnen beoordelen en behandelen.
In het consumentenrecht geldt de eerste zes maanden na de aankoop de zogenaamde omgekeerde bewijslast. Een klant heeft bij een gebrek binnen zes maanden recht op gratis reparatie of vervanging. Dit geldt tenzij de verkopende partij kan bewijzen (lees: aannemelijk kan maken) dat de klant het product verkeerd heeft gebruikt (art 7:18 lid 2 BW).
Mocht je een klacht hebben over onze partner, waar jij je product hebt besteld, neem dan contact met ons op en wij helpen je verder!
Termijnen
Volgens de wet moet het afhandelen van een klacht 'binnen een redelijke termijn' gebeuren. Hoe lang deze termijn mag zijn, is nergens exact bepaald. Wij doen ons best om klachten altijd zo snel mogelijk op te lossen en jou als klant goed op de hoogte te houden.
Niet tevreden?
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.