Klachten
Hoewel Winkelstraat.nl uitsluitend fungeert als bemiddelingsplatform en niet verantwoordelijk is voor de uitvoering van de koopovereenkomst met een partner, hechten wij veel waarde aan jouw ervaring. Winkelstraat.nl streeft naar kwaliteit, en we horen graag van je. Mocht je klachten hebben over een aankoop, bemiddeling of over een partner, dan kun je altijd bij ons terecht. Wij helpen je graag verder.
Klacht aanmelden
Als je een klacht hebt kan je direct contact met ons opnemen via chat. Je kan je klacht ook melden per e-mail naar service@winkelstraat.nl. Bij een klacht over een aankoop ontvangen wij graag duidelijke foto’s van de klacht. Wij zullen zo snel mogelijk reageren op je klacht en binnen één werkdag contact met je opnemen. We zullen altijd binnen maximaal 14 dagen inhoudelijk reageren.
Elke klacht wordt door ons behandeld. Je kunt uiteraard ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (via www.sgc.nl) in het geval de ingediende klacht niet door ons kan worden opgelost. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Garantie
De garantie op artikelen kan variëren afhankelijk van de boutique of het merk, maar over het algemeen geldt de eerste zes maanden na de aankoop mits er geen sprake is van eigen toedoen of draagschade.
In het consumentenrecht geldt de eerste zes maanden na de aankoop de zogenaamde omgekeerde bewijslast. Een klant heeft bij een gebrek binnen zes maanden recht op gratis reparatie of vervanging. Dit geldt tenzij de verkopende partij kan bewijzen (lees: aannemelijk kan maken) dat de klant het product verkeerd heeft gebruikt (art 7:18 lid 2 BW).
Niet tevreden?
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.