Klacht aanmelden

Als je een klacht hebt kan je direct contact met ons opnemen via chat. Je kan je klacht ook per e-mail sturen naar service@winkelstraat.nl. Stuur, indien mogelijk, een foto mee van de klacht. Wij zullen zo snel mogelijk reageren op je klacht en binnen één werkdag contact met je opnemen. We zullen altijd binnen maximaal 14 dagen inhoudelijk reageren. Beloofd.

Elke klacht wordt door ons behandeld. Je kunt uiteraard ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (via www.sgc.nl) in het geval de ingediende klacht niet door ons kan worden opgelost. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Garantie

Op alle bestelde producten zit een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

In het consumentenrecht geldt de eerste zes maanden na de aankoop de zogenaamde omgekeerde bewijslast. Een klant heeft bij een gebrek binnen zes maanden recht op gratis reparatie of vervanging. Dit geldt tenzij de verkopende partij kan bewijzen (lees: aannemelijk kan maken) dat de klant het product verkeerd heeft gebruikt (art 7:18 lid 2 BW).

Termijnen

Volgens de wet moet het afhandelen van een klacht 'binnen een redelijke termijn' gebeuren. Hoe lang deze termijn mag zijn, is nergens exact bepaald. Wij doen ons best om klachten altijd zo snel mogelijk op te lossen en jou als klant goed op de hoogte te houden.

Heeft u het antwoord gevonden?